Subject: FW: Kiri
From: "Egle Meelind" <[email-masked]>
To: "Egle Meelind" <[email-masked]>
Date: Tue, 31 Dec 2024 12:14:30 +0200

From: Margus Tähepõld <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, December 17, 2024 4:30 PM
To: Martin Lengi <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Maria Pashkevich <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Kiri

Tere

Edastan meie vastuse ja vabandan hilinemise pärast.

Pöördusite Kliimaministeeriumi poole palvega üle vaadata 
liiklusohutusprogrammi elluviimiskava eelnõusse planeeritud tegevused, nende 
mahud ja maksumused. Saadame Teile  ülevaate elluviimiskava eelnõusse 
planeeritud Kliimaministeeriumi tegevustest.

Liiklusohutusprogrammi eelnõusse, mis esitati Kliimaministeeriumile 2023. 
aastal, oli kavandatud seitse Kliimaministeeriumi tegevust. Anname ülevaate 
nende tegevuste hetkeseisust ja edasistest plaanidest.

*	Tegevus 1.7.3.1 Mootorsõidukijuhi erakorralisse ja täiendavasse 
tervisekontrolli suunamise rakendamiseks seaduse eelnõu koostamine. Seaduse 
eelnõu kavand on koostatud ning mitteametlikult saadetud kooskõlastamiseks 
Justiitsministeeriumile, Siseministeeriumile, Sotsiaalministeeriumile ja 
Transpordiametile. Sotsiaalministeerium on palunud eelnõu kohta arvamuse 
kujundamiseks aega ja lubanud tagasisidet anda 2025. a esimeses kvartalis, 
mille järel on võimalik eelnõu menetlemise järgmistesse etappidesse liikuda. 
Tegevus ilmselt jätkub ka 2026. aastal sõltuvalt puudutatud osapoolte 
tagasisidest.
*	Tegevused 1.8.8.1 Mootorsõidukijuhtide liikluskäitumise arvestus- ja 
hoiatussüsteemi rakendamiseks väljatöötamiskavatsuse koostamine ja sellega 
seotud 1.8.8.2 Mootorsõidukijuhtide liikluskäitumise arvestus- ja 
hoiatussüsteemi rakendamiseks seaduse eelnõu koostamine. 
Väljatöötamiskavatsus on koostatud ning selles sisalduvaid andmeid 
ajakohastatud 2023. a., kuid seda ei ole avalikule kooskõlastusringile 
edastatud. Liikluskäitumise arvestus- ja hoiatussüsteemi 
väljatöötamiskavatsusega saab edasi liikuda, kui selleks on olemas 
poliitiline kokkulepe. Kuivõrd Riigikantselei poolt Vabariigi Valitsusele 
kinnitamiseks esitatud Vabariigi Valitsuse tegevusprogramm 2024-2027 ei näe 
ette sellekohaseid tegevusi palume  tegevused 1.8.8.1 ja 1.8.8.2 jätta 2025. 
a tegevuste hulgast välja arvata.
*	Tegevus 2.6.1.2 Ohutute piirkiiruste terviksüsteemi kehtestamiseks 
liiklusseaduse muutmise väljatöötamiskavatsuse ja seaduseelnõu koostamine. 
Tegevuse elluviimise eelduseks on Transpordiameti tegevuse 2.6.1 Ohutute 
piirkiiruste terviksüsteemi kehtestamise eelduste ja rakendamise 
võimalikkuse hindamise uuringu läbiviimine ning selle alusel poliitilise 
kokkuleppe olemasolu. On ebarealistlik, et muudatuste elluviimiseks vajalik 
kokkulepe 2025. aastal saavutatakse, mistõttu palume see tegevus välja 
jätta. Seda võib kaaluda jätkutegevusena eelviidatud uuringu alusel järgmise 
liiklusohutusprogrammi raames.
*	Tegevus 4.1.5 LS § 36 lg 3 muutmiseks seaduse eelnõu koostamine palume 
elluviimiskava eelnõust välja jätta. Tegemist on Transpordiameti poolt 
Kliimaministeeriumiga kooskõlastamata elluviimiskava eelnõusse lisatud 
tegevusega, millega me ei saa nõustuda. Tegevust arutati juba 17. oktoobri 
2019. a Riigikogu majanduskomisjoni istungil ning selle elluviimist 
võimalikuks ei peetud. Istungil käsitletud probleemid on aktuaalsed ka 
tänases olukorras. Riigil ja kohalikul omavalitsusel ei ole mõistlikku 
võimalust  tagada eriotstarbelisel liiniveol bussis igale lapsele turvavööga 
varustatud istekoht.  Peale laste vajavad tähelepanu ka vähenenud 
liikumisvõimega inimesed ning vanemaealised, kelle transpordil on põhiliseks 
probleemiks eelkõige bussides kukkumised.
*	Tegevused 4.1.6 Enne 1993. aastat sündinutele mopeedi juhtimiseks mistahes 
mootorsõiduki juhtimisõiguse omamise kohustuse kehtestamiseks seaduse eelnõu 
koostamine ja 4.1.7.1 Vigastusega lõppenud liiklusõnnetuste vigastuste 
raskusastmete eristamiseks seaduse eelnõu koostamine. Eelnõu on 
Kliimaministeeriumis koostamisel ning saadetakse avalikule 
kooskõlastusringile ning seejärel Vabariigi Valitsusele kinnitamiseks 2025. 
a jooksul.

Lugupidamisega

Margus Tähepõld
Veondus- ja liiklusvaldkonna juht |Teede- ja raudteeosakond
+372 6256 490 |  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]
Kliimaministeerium | Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn, Eesti
 <http://www.kliimaministeerium.ee/> www.kliimaministeerium.ee

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]> 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, November 1, 2024 8:16 AM
To: Margus Tähepõld <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Kiri

Tere!

Teile on saadetud Transpordiameti dokumendihaldussüsteemi Delta kaudu 
dokument.

Pealkiri: Liiklusohutusprogrammi 2025. aasta elluviimiskava ülevaatamine

Registreerimise kuupäev: 31.10.2024

Registreerimise number: 5.1-5/24/18836-1.

Dokument on manuses.

Transpordiamet
Valge 4
11413 Tallinn
kliendiinfo 620 1200, [email-masked] <mailto:[email-masked]>
www.transpordiamet.ee <https://www.transpordiamet.ee>